Edito du maire de Frontinhan (mai 2012)

Mixité revendiquée

Ici, à Frontignan la Peyrade, quelles que soient nos origines, nous vivons ensemble depuis longtemps. La cohabitation et la rencontre des cultures n’ont jamais constitué une menace. Elles sont, au contraire, une chance infinie, une richesse essentielle pour notre ville et ses habitants, pour notre jeunesse et notre avenir.

Nous savons ce que nous avons à donner, à recevoir et à partager. Nous savons aussi que nous avons à apprendre d’ailleurs pour inventer ici. Nous savons que c’est dans la solidarité, le partage et le «faire-ensemble» que nous grandissons et que, tous, nous vivons mieux. C’est dans l’ouverture aux autres et la coopération que nous construisons notre identité propre, une identité méditerranéenne et languedocienne forte avec des traditions locales qui se transmettent et perdurent fièrement.

Cette mixité, nous la vivons bien parce qu’elle nous constitue. Frontignan a toujours été une ville métissée. Important port du Languedoc au XVIe et XVIIe siècles, ville viticole au XVIIIe, ville industrielle au XXe siècle, notre commune n’a jamais cessé d’attirer. Terre d’accueil pour de nombreux émigrés et rapatriés de tout le bassin méditerranéen, Frontignan la Peyrade a, depuis toujours, forgé son identité dans la mixité et inscrit son développement dans la diversité des origines de sa population.

En ces temps mouvementés, où la construction européenne et la mondialisation suscitent souvent plus d’inquiétude que d’espoir, cette rencontre, cette amitié, cette coopération, nous les souhaitons, nous les défendons, nous les revendiquons. Nous avons besoin les uns des autres et ce sont nos différences qui font notre richesse commune, notre humanité. «Si tu diffères de moi, mon frère, loin de me léser, tu m'enrichis» écrivait Antoine de Saint-Exupéry. Comme lui, nous sommes convaincus que nos différences nous rassemblent et nous enrichissent plus qu’elles ne nous séparent ou nous lèsent. Plus que jamais et quelles que soient les difficultés ou les obstacles, nous devons continuer de faire vivre cette formidable énergie, vivante et inépuisable, qui ouvre la porte à tant de possibles.

Nous avons tout à y gagner, nous avons tous à y gagner. Et si nous recevons, partons aussi à la découverte du monde, faisons briller les couleurs de notre ville, celles de nos artistes, de nos jeunes, de nos sportifs, faisons rayonner Frontignan, ses talents, ses richesses et ses muscats, aussi loin que nous saurons aller.

Le rassemblement des peuples, l’amitié entre les individus, à l’échelle du quartier, de la ville comme à celle de la planète, sont le plus solide des remparts contre les extrémismes et les intégrismes de tous bords, contre la guerre, les ségrégations et les occupations. Ils sont le lit d’un monde de paix, de justice, de démocratie et de solidarité.

« Les relations internationales et les jumelages sont des ouvertures sur le monde qui invitent à réfléchir sur la coopération des peuples, seules garantes de la diversité et de l’unité des identités »

Pierre Bouldoire

Maire de Frontignan la Peyrade

Conseiller général

Président de Thau agglomération

Paru en mai 2012 dans En ville n°124

Avec l'autorisation de la mairie pour la traduction et la publication.

MESCLADíS REIVINDICAT

Aquí, a Frontinhan la Pèirada, que que sián las originas nòstras, vivèm amassa dempuèi un fum de temps. La coabitacion e l’encontre de las culturas an pas jamai estats una menaça. E mai son un astre infinit, una riquesa màger per la nòstra comuna e los seus estatjants, per la nòstra juventut e lo nòstre avenidor.

Sabèm çò qu’avèm a balhar, a recebre e a partejar. Sabèm, tanben, cò qu’avèm a aprene d’endacòm mai per inventar aquí. Sabèm qu’es dins la solidaritat, lo partiment e lo « far-amassa » que créissem e que lo mond viu melhor. Es dins la dubertura cap als autres e la cooperacion que bastissèm l’identitat nòstra, una identitat fòrça miègterranenca e lengadociana amb de costumas localas que se fan passar e duran ufanósament.

Aquel mescladís, lo vivèm plan per de qué es lo nòstre. Frontinhan foguèt totjorn una comuna sangmesclada. Pòrt bèl del Lengadòc als sègles XVIe e XVIIe, vila viticòla al sègle XVIIIe, vila industriala al sègle XXe, la nòstra comuna atrairèt totjorn. Tèrra d’aculhiment per fòrça despatriats e repatriats del bacin miègterranenc tot, Frontinhan la Pèirada totjorn farguèt la seuna identitat dins lo mescladís e escriguèt lo seu desvolopament dins la diversitat de las originas de la seuna populacion.

Ara que tot bolega, ont la bastison europeenca e la mondialisacion sovent fan nàisser mai de lagui que d’espèr, aquela encontre, aquela amistat, aquela cooperacion, las desiram, las aparam, las reivindicam. Avèm besonh los uns dels autres e son las nòstras diferéncias que fan la nòstra riquesa comuna, la nòstra umanitat. « Se deferisses de ieu, lo meu fraire, luènh de me greujar, m’enriquisses » escriviá l’Antòni de Sant-Exupery. Coma ele, sèm convencuts que las nòstras diferéncias nos acampan e nos enriquisson mai que nos desseparan o nos greujan. Mai que mai, e que que sián las dificultats o las empachas, devèm contunhar de far viure aquela formidable vigor, vivanta e inagotable, que duèrp la pòrta fins a tan de possibles.

Avèm tot a i gasanhar. E se recebèm, nos cal tanben anar cap a la descobèrta del mond, fasèm escandilhar las colors de la nòstra comuna, las dels nòstres artistas, dels nòstres joves, dels nòstres espòrtius, fasèm dardalhejar Frontinhan, los seus talents, las seunas riquesas e los seus muscats, tan luènh que sauprèm anar.

L’acampament dels pòbles, l’amistat entre los individús, a l’escala del barri, de la vila, coma a la de la planeta, son las muralhas mai solidas contra los extremismes e los integrismes totes, contra la guèrra, las partisons e las ocupacions. Son lo lièch d’un mond de patz, de justícia, de democracia e de solidaritat.

Pèire Bouldoire

Cònse de Frontinhan La Pèirada

Conselhièr general

President de la Thau aglomeracion