Edito du maire de Frontinhan (mai 2011)

Sport de pleine nature,

Un équilibre en partage

La contribution de l’activité sportive, et plus particulièrement du sport de plein air ou des loisirs de pleine nature, à l’équilibre de chacun, n’est plus à démontrer. En plus de concourir à une meilleure santé et d’exalter la sensation de bien-être, le sport participe également au développement de comportements citoyens, ouverts et responsables. Par les valeurs qu’il porte, l’apprentissage et l’acceptation de ses règles, il contribue, quel que soit son niveau de pratique, au respect des autres, et des biens communs que sont les lieux et le matériel publics.

Pour toutes ces raisons, l’équipe municipale que je mène veille, à la fois, à favoriser la pratique de tous les sports et en permettre l’accès à tous les publics. En temps scolaire, en période de loisirs ou de vacances, avec les associations locales, nous mobilisons l’ensemble de nos services pour offrir un large choix d’activités et de sports de plein air. Pour cela, nous mettons à disposition un personnel qualifié, des équipements de plus en plus performants et des aménagements adaptés à chaque pratique.

Dans ce même esprit, nous proposons le plein de balades nature, d’activités et de pratiques collectives douces, qui mêlent

activités du corps et convivialité. Nous encourageons les fêtes de quartier, citoyennes et populaires, qui réunissent toutes les générations de Frontignanais et de vacanciers autour d'animations festives, de repas partagés et défis sportifs pour tous. Qu'ils soient ancrés dans la tradition, tournois de joutes, de rugby, de pétanque, pêche en mer… ou plus récents, festival de sports urbains, voiles en tous genres, rencontres d’arts martiaux… Tous sont autant d’invitations à se plonger au cœur de sensations précieuses.

Avec plus d’une soixantaine de clubs et presque autant de disciplines proposées à plus de huit mille licenciés, quatre mille cinq cents élèves et près de vingt mille vacanciers, le sport représente un espace éducatif incomparable dans notre commune. En cela, il constitue un vecteur unique pour engager chacun, enfants, jeunes, seniors, Frontignanais et visiteurs, dans une démarche, environnementale et sociale, cohérente et durable. Car si nous voulons préserver l’équilibre écologique de notre ville, la bio diversité qu’elle abrite et le développement touristique et économique qu’un tel environnement permet, nous nous devons d’être vigilants aux usages et aux partages que nous faisons de nos espaces naturels. Si nous voulons que les générations futures puissent encore s’émerveiller de marcher, courir ou se jeter à l’eau dans une nature exceptionnelle, nous ne pouvons pas tout y permettre. Nous avons le devoir de la protéger et de défendre les métiers qui y sont liés. Je pense, en particulier, à la pêche et la viticulture. Soyons clairs, si nous voulons profiter durablement de nos sites naturels, nous devons veiller à ne pas les envahir, à ne pas les dégrader. Autrement dit, la pratique de sports motorisés doit se faire sur les terrains spécifiques plutôt que sur les sentiers de la Gardiole où promeneurs, chasseurs et vététistes sont présents, tout comme nos étangs ne sont pas destinés à être surutilisés, pas plus que notre littoral ne doit devenir un circuit de vitesse pour jets ski. Il nous faut continuer à interroger nos pratiques et veiller à nos équilibres. C’est à ce prix que Frontignan continuera d’être une ville où il fait bon vivre et prendre l’air.

Pierre Bouldoire

Maire de Frontignan la Peyrade

Conseiller général

Président de Thau agglo

Paru en mai 2011 dans Enville à Frontignan la Peyrade, n° 118.

Avec l'autorisation de la mairie pour la traduction et la publication

Espòrt a l'aire liure

Un compés que se parteja

La contribucion de l'activitat esportiva, emai dels espòrts o dels lésers a l'aire liure, al compés de cadun, es pas pus de mostrar. En mai d'ajudar a una santat melhora e d'enaurar la sensacion de benestar, l'espòrt ajuda tanben al desvolopament dels comportaments ciutadans, dubèrts e responsables. Las valors que pòrta, l'aprendissatge e l'acceptacion de la seunas règlas, ajuda al respècta dels autres e dels bens comuns que son los luòcs e las materials publics,que que siá lo nivèl de practica.

Per a n'aquelas rasons totas, la còla municipala que meni, agacha a l'encòp, d'afavorir la practica de totes los espòrts e de permetre la dintrada al mond tots. Pendent lo temps escolar, en passa de lésers o ben de vacanças, amb las associacions localas, sonam l'ensem dels nòstres servicis per presentar una causida bèla d'activitats e d'espòrts a l'aire liure. Per aquò far, metèm a la man un personal qualificat, d'amescatges performants mai en mai e d'acapçaments per cade espòrt.

Dins aquel meteis esperit, prepausan fòrça passejadas dins la natura, fòrça activitats e practicas collectivas suavas, que mesclan trabalhs del còs e ambient amistós. Ajudam las vòstras festas dins los barris, ciutadanas e popularas, qu'amassan las generacions totas de frontinhanèses e los vacancièrs a l'entorn d'animacions festivas, de repais partejats e d'escomesas espòrtivas pel mond tots. Que sián ancoras dins la tradicion, torneges d'ajustas, de rugbi, de petanca, pesca de mar..o ben mai recents, festenals d'espòrts de vila, velas de totas menas, encontres d'arts marcials... Totes son de convidacions per cabussar al còr de sensacions preciosas.

Amb mai d'un seissantenat de clubs e gaireben tant de disciplinas prepausats a mai de uèch mila licenciats, quatre mila cinc cents escolans e prèp de vint mila vacancièrs, l'espòrt mostra un biais educatiu incomparable dins la nòstra comuna. Aital, es una mena soleta per engatjar cadun, enfants, joves, ainats, frontinhanèses e vistalhadors, dins una dralha environamentala e sociala, coërenta e duradissa. Per de qué, se volèm aparar lo compés ecologic de la nòstra vila, la biodiversitat, nos cal èsser atentius a las usanças e als partiments que fasèm dels nòstres airals naturals. Se volèm que las generacions que vendràn, posquèsson se meravilhar encara en caminar, córrer o ben cabussar dins una natura excepcionala, i podèm par permetre tot. Lo cal aparar e defendre los mestièrs que i son ligats. En particular, sosqui a la pesca e a la viticultura. Parlem clar, se volèm aprofechar dels nòstres païsatges de longa, devèm velhar a los envasir pas, a los degradar pas. Per dire d'un autre biais, la practica dels espòrts motorizats se deu far sus de terrens especifics puslèu que suls carrairons de La Gardiola ont se trapan de passejaires, caçaires e ciclistas, tot coma los nòstres estanhs son pas fachs per èsser utilizats de tròp, pas pus que lo nòstre maratge deu pas venir un circuit de velocitat pels jets esquís. Nos cal contunhar de questionar las nòstras practicas e velhar als nòstres compéses. Es coma aquò que Frontinhan contunharà d'èsser una vila de bon viure e de bon airejatge.

Pèire Bouldoire

Cònse de Frontinhan la Peirada

Conselhièr General

President de Thau aglomeracion