Zielona Szkoła w Jastrzębiej Górze

Data publikacji: Jun 11, 2014 8:35:29 PM

W dniach od 21 do 28 maja 2014 uczniowie naszej szkoły przebywali na wycieczce wielodniowej w Jastrzębiej Górze. W czasie pobytu cieszyliśmy się piękną, słoneczną pogodą, która sprzyjała spacerom brzegiem morza oraz poznawaniu nadmorskiego krajobrazu.

W trakcie pobytu zwiedzaliśmy Gdańsk, Gdynię i Sopot. W Gdańsku widzieliśmy stary port nad Motławą, Żuraw, Złotą Bramę, Dwór Artusa, Ratusz, przeszliśmy Drogą Królewską, ulicą Długą. Poznaliśmy wiele legend o mieście Gdańsku i robiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia pod Fontanną Neptuna.

W Sopocie podziwialiśmy najdłuższe w Polsce molo i widzieliśmy "krzywy domek". W porcie gdyńskim podziwialiśmy legendarne statki: Dar Pomorza i ORP Błyskawica. Zwiedzaliśmy Akwarium Gdyńskie.

Podczas wizyty w fokarium na Helu wiele dowiedzieliśmy się o życiu i zwyczajach fok dzięki pokazom i opowieściom pracownika fokarium. Ważnym punktem tej wycieczki był rejs statkiem. Na koniec odbyliśmy wędrówkę na cypel – czubek nosa Polski.

Odwiedziliśmy również Ocean Park we Władysławowie, w którym zaznajomiliśmy się z różnorodnością, pięknem i realną wielkością wielu stworzeń morskich. Dotarliśmy do miejsca, w którym Polska jest najdalej wysunięta w morze- ,,Gwiazda Północy”.

Pogoda nam dopisywała więc na plaży budowaliśmy zamki z piasku. Pomysłów było tyle, ilu wykonawców. Oczywiście pomagały nam morskie fale, które tworzyły właściwy budulec. Opaleni i uśmiechnięci wróciliśmy do domu.

Serdeczne podziękowania składamy Sponsorom wyjazdu wielodniowego uczniów do Jastrzębiej Góry:

P. Justynie Danielczok,

P. Marioli Konopce,

P. Ewie i Sebastianowi Fabiańczykom,

P. Franciszkowi Rygołowi,

P. Emilianowi Szkopowi,

Banku Spółdzielczemu w Myszkowie O. w Woźnikach oraz Radzie Rodziców.