Wycieczka do Wieliczki i Krakowa

Data publikacji: Jun 18, 2011 7:54:36 PM

Zwiedziliśmy Kopalnię Soli, poznaliśmy legendy związane z wielicką kopalnią oraz wzbogaciliśmy swoją wiedzę o najcenniejszym polskim zabytku.

W dniu 11.04.2011r. wyjechaliśmy na wycieczkę do Wieliczki i Krakowa.

Każdy uczestnik otrzymał dyplom.

Dzieci w trakcie zwiedzania rozwiązywały quizy, brały udział w różnych konkurencjach, spotkały się z legendarnym Skarbnikiem.

Nie zapomnieliśmy o odwiedzeniu krypty, w której znajduje się grób Lecha i Marii Kaczyńskich.

Dalej poszliśmy do Katedry, gdzie oglądaliśmy groby i krypty królewskie oraz weszliśmy na wieżę aby podziwiać Dzwon Zygmunta.

Następnie pojechaliśmy do Krakowa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wzgórza Wawelskiego ze słynnym Smokiem.

Atrakcją dla dzieci był obiad w podziemnej restauracji i wyjazd z kopalni w trzeszczącej windzie.

Następnie udaliśmy się do autokaru. Wszyscy byliśmy bardzo zmarznięci i zmęczeni, ale pełni niezapomnianych wrażeń.

W drodze powrotnej szliśmy Plantami, zatrzymaliśmy się przed Pałacem Biskupim przy Oknie Papieskim.

Wchodząc na rynek, zostaliśmy przywitani przez Hejnał Mariacki. Zwiedziliśmy Sukiennice oraz Kościół Mariacki, gdzie podziwialiśmy piękny ołtarz Wita Stwosza.

Przeszliśmy ulicą Kanoniczą, Grodzką, gdzie zobaczyliśmy kościół Świętych Piotra i Pawła oraz kościół Świętego Andrzeja.

Potem przeszliśmy na dziedziniec zamku królewskiego. Kolejnym punktem było zwiedzanie Starego Miasta.