Wycieczka w góry

Data publikacji: May 29, 2015 3:53:6 PM

W dn.26.05.2015r. odbyła się wycieczka jednodniowa w Góry Świętokrzyskie, w której uczestniczyli uczniowie kl. IV-VI, R. Parkitna - kierownik wycieczki, K. Szewczyk, J. Kupiec- opiekunowie i rodzice. Całą drogę towarzyszył nam również przewodnik.

Zwiedziliśmy wizytówkę ziemi kieleckiej, czyli Zamek Królewski w Chęcinach

i rynek miasta wraz z zabytkową studnią, kamienicą Niemczówką oraz kaplicą św. Leonarda. Drogą królewską, przez Świętokrzyski Park Narodowy, udaliśmy się na Święty Krzyż (to najstarsze sanktuarium na ziemiach polskich, w którym przechowywane są i czczone relikwie Drzewa Krzyża Świętego). Warto było zobaczyć również Muzeum Przyrodnicze Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Prezentowana wystawa jest spektaklem światła, dźwięku i odgłosów przyrody w oparciu o multimedialne urządzenia, zdjęcia, modele. Przedstawia urokliwy krajobraz, bogactwo świata zwierzęcego i szaty roślinnej oraz unikatowe walory geologiczne najstarszych gór w Polsce.

Po trudach zwiedzania wspaniałych zabytków kultury regionu wstąpiliśmy do MacDonalda, by zaspokoić głód, chwilę odpocząć i ruszyć w dalszą drogę.

Na koniec cofnęliśmy się w czasie do epoki człowieka pierwotnego i obejrzeliśmy Centrum Neandertalczyka, które jest jednym z głównych atrakcji turystycznych dla zwiedzających.

Będąc w Świętokrzyskiem, na pewno nie można się nudzić, o czym przekonaliśmy się sami.