Wycieczka w góry

Data publikacji: Jun 07, 2019 9:4:55 PM

4 i 5 czerwca uczniowie klas IV – VIII byli na wycieczce w Pieninach. Pierwszego dnia mieliśmy okazję podziwiać krajobraz polskiej i słowackiej części Pienin podczas spływu łodziami flisackimi. Uczestnicy wycieczki słuchali opowieści flisaków o Janosiku, historii regionu oraz o Wysokiej Kaśce, Grubej Baśce i Kudłatej Maryśce – czyli trzech skałach w masywie Trzech Koron. Następnie wszyscy

wjechali na szczyt Polanicy kolejką krzesełkową na Palenicę, czyli szczyt górski w Pieninach Małych.

Wysokość tego wzniesienia to 722m.n.p.m. W schronisku przeczekaliśmy deszcz, a następnie

zjechaliśmy w dół. Po zakupie pamiątek wszyscy udali się na zwiedzanie Szczawnicy. Mieliśmy

okazję napić się wody ze źródełka oraz spróbować wód w pijalniach wody zdrowotnej. Wszyscy byli

pod wrażeniem miejscowej fontanny oraz licznych potoczków i natrysków. Po intensywnym dniu

udaliśmy się na nocleg do domu wypoczynkowego „Kazik” w Czorsztynie. Wieczorem piekliśmy

kiełbaski przy ognisku.

Drugiego dnia wczesnym rankiem udaliśmy się do podnóża Trzech Koron, skąd pani przewodniczka

zabrała nas na szczyt – Okrąglica o wysokości 982m.n.p.m. Dzielni wędrowcy zmagali się nie tylko z

wysoką górą, lecz również z słońcem. Jak na górskich turystów przystało, uczniowie wykazali się

wzajemną pomocą w trudnych chwilach wspinaczki. Wszyscy dotarli do celu, a widok wynagrodził

trudy wspinaczki. Po zejściu z góry zwiedzaliśmy zaporę w Czorsztynie, skąd podziwialiśmy zamek

Czorszytński oraz zamek w Niedzicy. Na zaporze mieliśmy okazję doznać wrażeń za pomocą rysunku

3D, przedstawiającego wodospad.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom i mamy nadzieję na następne wspólne zdobywanie szczytów