Klasowa wycieczka do Ojcowa.

Data publikacji: Jun 24, 2021 10:24:35 AM

16 czerwca 2021r. uczniowie klasy czwartej w nagrodę za zdobycie II miejsca w konkursie „Miłość w rodzinie” organizowanym przez Fundację Archezja byli na wycieczce w Ojcowskim Parku Narodowym. Pogoda nam dopisała, zwiedziliśmy ruiny zamku zwanego też zamkiem Kazimierzowskim - basztę (z bramą), w której mogliśmy podziwiać makietę zamku. Podziwiając piękno przyrody, pokonując zielony szlak doszliśmy do Jaskini Ciemnej w której panuje temperatura ok. 8 0 C , wznoszącej się na stromym zboczu Góry Koronnej. W jaskini zobaczyliśmy m.in. stalagmity, w stropie koliste zagłębienia, tzw. kotły wirowe oraz pająki. Z tarasu widokowego podziwialiśmy Dolinę Prądnika, skałki wapienne o fantastycznych kształtach i nazwach np. Brama Krakowska, Rękawica. Poznaliśmy historię Ojcowa, zamku a także legendę o źródełku miłości. Kolejną atrakcją było strzelanie z łuku i kiełbaski z grilla. Uczniowie otrzymali od Prezesa Fundacji Pana Tomasza Gubały słodki upominek. Wszyscy zadowoleni, w dobrych humorach wrócili do domu.

Opiekunowie wycieczki: Dominika Hanulok, Iwona Kluba.