Domovská stránka‎ > ‎cyklodeník‎ > ‎

2009

14.4               33,8               13 967,9                   Lanžhot,obora Soutok(bez soutoku), Pohansko,Lanžhot

15.4.              50,5               14 018,4                   Židlochovice,Uherčice,Strachotín,Ivaň,Vranovice

22.4               50,1               14 068,5                   Lanžhot,Kúty,slovenský soutok,Hohenau,Rabensburg,Pohansko

25.4               54,0               14 122,5                   Lanžhot,Brodské,Gbely,Kopčany,kolem Moravy po slovenské straně zpět

1.8.                35,0               14 157,5                   Lanžhot,Pohansko,soutok a zpět Lanžhot

7.8.                51,2               14 208,7                   Lanžhot,Kúty,Hohenau,Rabensburg,Pohansko

8.8.                58,1               14 266,8                   Lanžhot,Brodské,Gbely,Kopčany,kolem Moravy po slovenské straně zpět

16.8.              51,1               14 317,9                   Židlochovice,Uherčice,Strachotín,Ivaň,Vranovice

21.8.              44,1               14 362,0                   Lanžhot,Brodské,Gbely,Kopčany,kolem Moravy přes splav a zpět

31.8.              64,0               14 426,0                   Lanžhot,Brodské,Gbely,Kopčany,Hodonín,V.Morava

7.9.                2,0                14 428,0                   servis a opravy kola

8.9.                70,1               14 498,1                   Březí,Nový Přerov, Alt Prerau, Laa a zpět přes Dyjákovice a Hrušovany n/Jevišovkou

10.9.              48,7               14 546,8                   Lanžhot,Kúty,slovenský soutok,Hohenau,Rabensburg,Pohansko

20.9.              43,0               14 589,8                   Lanžhot,obora Soutok,Pohansko,loď,Břeclav, Pohansko

22.9.              52,4               14 642,2                   Lanžhot,Kúty,Hohenau,Rabensburg,Berhandstahl,Pohansko

2.10.              50                  14 692,2                   Lanžhot,Kúty,slovenský soutok,Hohenau,Rabensburg,Pohansko

7.10.              58,9               14 751,1                   Lanžhot,Kostice,Tvrdonice,Týnec,Angl.alej,V.Morava,Hodonín,kolem Moravy zpět

26.10.            51,9               14 803                      kolem Lanžhota, Brodské, Kopčany a kolem Moravy zpět

14.11.            39,9               14 842,9                   Židlochovice,Uherčice,Vranovice,Přibice,Ivaň,Vranovice,Žabčice,Židlochovice

15.11.            48                  14 890,9                   Lanžhot,Kúty,Hohenau,Rabensburg,Pohansko

20.11.            46                  14 936,9                   Lanžhot, Brodské, Kopčany a kolem Moravy zpět

celkem           1002,8  km

14.4.2009

Tak jsem se vrátil k dubnovému zahájení sezóny. Minulý týden sice bylo již hezky, ale byli jsme ve Strančicích. Tady  chci psát hlavně o kole a našich společných příhodách, ale musím zmínit, že zítra klukům koupím kola. AUTHORy VITAL, které jim tatínek „objednal“ u jedné paní v Brně a já byl pověřen. Už dnes jsem koupil  balanční kolečka. No, uvíme jak to vše dopadne. Dnes jsem vyjel až do Lanžhota. Musím objet oboru Soutok než se vyrojí komáři. Vyjel jsem klasicky směr Kúty a druhým vjezdem jsem vjel do obory. Zjistil jsem, jak se tvář krajiny mění. Některé velké stromy odcházejí a asi při posledních vydatných srážkách pustili přeplněnou Dyji do obory. Nebo Kyjovku, nevím. Louky jsou na mnoha místech ještě pod vodou a téměř všude podmočené. Příroda se ještě naplno neprobudila. Listy na stromech jsou malé nebo žádné a jmelí řádí a přibývá uschlých stromů. Na samotný soutok jsem nejel (bláto). Na třech místech jsem musel přes vodu. Na tom nejhlubším (před lety jsem tam přenášel kolo vyzutý) jsem špatně odhadl situaci a musel jsem obutý po kolena do vody. Ale nic horšího se nestalo. Vylil jsem vodu z botů, vyždímal ponožky a jel jsem dál. Na cestě jsem uviděl asi 1 metr dlouhou užovku (co jiného to může být) ale nečekala až vytáhnu foťák. Nad jedním pseudojezírkem se rojili čerstvě vylíhnutí komáři a vydávali zvuk jako když v dálce jede vlak a kovově zvoní kolejnice. Aspoň mně to tak připadalo. Asi bude velmi mnoho komárů. Čápů málo, ale už jsou. Ještěrka přes cestu snad je dobré znamení. Na Pohansku se opravuje, ale bufet funguje. Zpět do Lanžhota je rutina a hurá domů. 33,8 km (jen, ale pro začátek dobré)

15.4.2009

Hned další den do Židlochovic. Počasí mně zatím přeje, ale má se zhoršit. Klasická trasa Židlochovice,Uherčice,Strachotín,Ivaň,Vranovice. Nic zvláštního se nestalo, pouze to, že mě stále zlobí podivná „strančická“ rýma. Možná je to i důvod, proč jsem měl pocit, že kolo jede nějak ztuha. Přesto ho zkontroluji. 50,5 km (to je už lepší)

22.4.2009

Dnes je ideální počasí. Čistá obloha, téměř bezvětří a postupně se prohřívá vzduch i když první polovinu cesty jsem nepohrdl svou větrovkou stopvětrovou (WINDSTOPPER). Zácpa na dálnici ihned po vjetí ze Slatiny, ale pochopil jsem, že problém je směr Praha, tak jsem prokličkoval odstavným pruhem a vydal jsem se na svůj oblíbený jih. Před odbočkou na Židlochovice záhadné omezení a než jsem pochopil, že se odbočit dá, tak jsem byl za odbočkou. Ani mně to moc nevadilo a už jsem se viděl v Lanžhotě. V Břeclavi jsem ještě klukům koupil zvonky na kola. Kolo bez zvonku by nebylo dokonalé. Auto u kostela, já pokračuji na jih na Slovensko. Ještě malinké zaváhání za mostem přes Moravu, zda jet na Gbely nebo Kúty a už se šinu na Kúty. Jen pro zajímavost jsem zjistil, pivo Corgoň v obyčajné hospodě je za 56 až 66 centů. Pokračuji na hráz, cestou jsem si (za jízdy) pokecal s kolegou důchodcem, který jede k Moravě na ryby. Překračuji Myjavu přes kovový mostek (již pokolikáté) a náhlé rozhodnutí, jedu na „slovenský“ soutok. Komáři se rojí, tak rychle spěchám dál kolem Moravy, ale cesta je zarúbaná. Velká voda sem naplavuje písek, kde není písek je bláto a kde je bláto uschlé, je projeto nějakým velkým traktorem. Jet se většinou nedá, vedu kolo. Naštěstí jsem už tady byl, tak vím že se dá projet-projít až k modrému mostu přes Moravu. Pouze se obávám vody a spadlých stromů a také hromad naplaveného dřeva. Nakonec cestu zvládám. Dobrodružství je hned a nohy mám dnes suché. Bláto uschne a opadá. Zastavuji u Vogelschauplatzu. Mají nádrže už skoro hotové, téměř napuštěné, ale vodního ptactva jen nepatrně. Ptáci ještě asi neví, že by sem už mohli. Pokračuji přes Hohenau na Rabensburg. U Horaků s překvapením potkávám pana Horaka. Zdravíme se, a i když on neumí česky a já německy, tak jsme si povykládali. Byl 3 měsíce v nemocnici a teď chodí s takovým tím „stabilizačním vozíkem“. Pokračuji dál a u třech vršků (Drei berge) dojíždím pána z Břeclavi a jedeme společně až na Pohansko. Má problémy s očima, ale cyklista je to zdatný. Pěkně se to povídá, máme společné zájmy, ale musíme jet dál. On do Břeclavi a já do Lanžhota k autu. Na zpáteční cestě je podle rádia nějaký problém na D1, tak jedu na Měnín, v Telnici je objížďka, tak to nakonec směřuji na Kobylnice a Šlapanice. Srandy kopec, ale v 18:30 jsem doma jako na koni J. Dnes 50,1 km

25.4.2009

Dnes sice ideální den není, ale vzhledem k tomu, že se má zhoršit počasí a nemám nezbytné úkoly, tak se pokusím. Má se postupně zvedat vítr! Mám v plánu trasu přes Gbely. Tedy stručně: Lanžhot,Brodské,Gbely,Kopčany,kolem Moravy po slovenské straně zpět. Nic neobvyklého se nestalo, pouze místy větrno, což mně moc nesvědčí. Přesto bojuji, bylo už i hůře. Proto nejedu až na Hodonín. Navíc je už dost hodin, tak abych to stihl domů za světla. 54 km (opět o kousek víc, ale stále to není počet mých let L

xx.x.2009

Kam to bude dnes? Zatím špatné. Telegraficky: 1.5. kluci u nás, 17.5.-22.5. Strančice s odjezdem s nemocnou babičkou. Já jsem ji bohužel následoval a ještě dnes nejsme  v pořádku ( 28.6.2009 ). Navíc je teď velmi nevhodné počasí. Jsou i záplavy z bouřek. Výhled zatím nejistý L.

Kolo stále fňuká v garáži. A já se mu nedivím (30.7.2009).  Ale dnes jsem si dal závazek: i kdybych měl vypustit duši, tak někam pojedu. Myslím duši na kole J

1.8.2009

Včera jsem chtěl vyjet. Ráno studená voda, běhání kolem kotelny a celkový fyzický stav nanic. Nikam se nejede. Dnes jsem se kupodivu vypravil a vyjel.  V Lanžhotě u kostela je nějak moc aut. Stojí se už i na boční straně a je tady místo. Chystám se a chci dohustit kola. U předního kola se něco děje. Nakonec konstatuji natržený ventilek. Měním duši a jdu dohustit zadní kolo. Neuvěřitelné, stejný problém. Jdu do hospody na WC a umýt si ruce a zvažuji zda jet zpět do Brna. Mám ještě jednu náhradní duši a nakonec měním i druhou duši. Co jsem to psal předevčírem? Že musím  vyjet i kdybych měl vypustit duši. Tu na kole a vyplnilo se to dvojnásobně. Opravdu neuvěřitelné. Ještě mám lepení. Jedu na Pohansko. Vyjasnilo se, obloha bez mráčku, teplota mně vyhovující, i když se nebezpečně blíží ke třicítce. Z Pohanska jedu nerozhodně směr soutok. Postupně se soustřeďuji na jízdu a na přírodu a počítám čápy. Je jich tady relativně dost. Vidím kroužit i dva čápy černé a na Dyji volavky. Dojíždím odpočívajícího cyklistu, dáváme se do řeči a nakonec pokračujeme spolu. U prvního místa, kde bývá voda se nám daří přejet bez problémů. U druhého, kde jsem se na jaře namočil se to kolegovi podařilo také ale nestěžuje si. Já v klidu zouvám boty, převádím kolo, utírám si nohy a v klidu se obouvám. Mám zásadu: nespadnout dvakrát do stejné kaluže (chichi). Před soutokem potkáváme cyklisty a zjišťujeme, že v lese je bláto a komáři. Rozdělujeme se a já jedu směr Lanžhot. Ještě cestou pozoruji dvě srnky (spíše koloušky). Vracím se k autu, balím a jedu domů. Prože je sobota odpoledne, je problém někde koupit duši. Stavuji se v Gigasportu naproti Olympie a kupuji dvě nové duše. Jsou od německého výrobce, asi lepší než Asie, ale Rubeňácké bych bral raději. Kde je však vzít? Tachometr jsem nechal doma, odhad 35 km .

7.8.2009

Další cesta skoro za týden. Počasí a různé problémy. Dnes tradičně Lanžhot, Kúty, Hohenau,Rabensburg, u Horaků jsem poznal výčepního z Moravy, asi 2 roky jsme se neviděli , ale vzájemně jsme se poznali. Dále kolem Tří vršků přímo na Moravu. Dřevěný most přes Dyji se pomalu rozpadá. Z Dyje se pokoušejí čerpat naplavený písek aby se zde mohla otáčet loď. Stejně skoro nikdy nejezdí. Na Pohansku se jdu podívat na nově objevené základy kostelíku. Potom už zpět do Lanžhota. Ještě pozoruji dva paroháče, asi jsou to daňci, podle placatých parohů. Malý nákup v Břeclavi a domů . 51,2 km

8.8.2009

Teplo, neprší a zítra přijedou kluci. Tak rychle ven. Lanžhot,Brodské,Gbely,Kopčany,kolem Moravy po slovenské straně zpět. Všechny detaily se psát nedají a nic světoborného se nestalo. Jedu trochu utrápeně, nějak to není ono. Ale nakonec to zvládám. 58,1 km To jsem zvědavý,zda letos ujedu těch 64 km, když mně před pár dny už tolik bylo. J

16.8.2009

Mám přestávky, ale tak už to chodí. Byli u nás 3 dny kluci a včera jsme byli s babičkou v Rakousku. Později jsem vstal takže jen do Židlochovic. Židlochovice, Uherčice, Strachotín, Ivaň, Vranovice. Klasická trasa, první polovina trápení, ale potom už to šlo docela dobře. Nic zvláštního se nestalo, snad jen, že jsem pokecal s Havelkama a u nádraží v Pouzdřanech je nová putyka. Žádný zázrak. Téměř žádní rybáři, ale jinak lidí až moc. 51,1 km

21.8.2009

Až dnes to vyšlo i nevyšlo. Lanžhot,Brodské,Gbely,Kopčany,kolem Moravy přes splav a zpět. Tentokrát jsem vynechal svatou Margitu a vracel jsem se nejkratší cestou zpět. Děcka měla přijet až zítra večer, ale přijedou dnes. Hm. V hospůdce Brodské mám už známé, tak jsme si poplkali. Po oznámení od babičky, že mladí jedou domů a přijedou večer, jsem musel operativně změnit trasu, ale přes Moravu není most na každom kilometri. V Kopčanoch jsem se vrátil k Moravě  a jel jsem zpět po slovenské straně. Pod hrází jsem uviděl mladého divočáka, tak jsem ho vyfotil. Nakonec jsem přebrodil Moravu na splavu u Tvrdonic (asi) a po moravské straně jsem se vrátil do Lanžhota. 44,1 km Dnes bych, pokud bych nemusel spěchat těch 64 km bez problému ujel.

31.8.2009

Kluci byli týden u nás. Až na rýmu, kterou k nám zavlekli, to bylo fajn. Ještě několik dnů má být léto. Dnes přes různé úvahy opět trasa Lanžhot, Brodské, Gbely, Kopčany, Hodonín, V.Morava a zpět. Přes „drobné“ zdravotní problémy se mně jelo dobře. Z Kopčan jsem to vzal přes sv. Margitu k Moravě a dále až k mostu Hodonín – Holíč. Stavil jsem se u Šviháka a švihal jsem přes mikulčické valy Anglickou alejí zpět. V Lanžhotě jsem to vzal kolem hřiště  a vyšlo mně to na 64 km

Konečné jsem letos splnil limit J

2.9.2009

Již druhý letošní neúspěšný pokus (první jsem raději ani nezaznamenal).  Ráno jsem doma čekal na čističe koberce. Necítil jsem se zcela dobře. Potom jsem vyjel pro benzin a problém se opakoval. Vrátil jsem se domů a zjistil jsem, že moje kolo by mělo projít větší údržbou. Prasklý drát na zadním kole a následná „osmice“. Odstrojil jsem z kola věci a umyl ty, které by mohly překážet údržbě. Musím provést odbornou údržbu. Počasí se stejně kazí, tak využiji čas L J.

7.9.2009

servis a údržba kola 2 km

8.9.2009

Dnes jdu vyzkoušet opravené kolo. Už jsem dlouho nebyl v Březí. Kotvím zde a jedu po bývalé signálce na Nový Přerov. Už jsem tady jel, tak kontroluji změny. Z Nového Přerova jedu hned do Rakouska směr největší holubník  v německy mluvících zemích (tak je to aspoň na ceduli, mám to na fotce) ,  dále do Laa an der Thaya. Chvílku sedím  na náměstí. Je zde krásná radnice. Náhlá změna trasy směr Hevlín a z Hevlína na Dyjákovice. Jedu hledat kameru CHMU, na kterou se často dívám. Našel jsem ji , fotím ji a jedu zpět přes Hrušovany nad Jevišovkou. Netušil jsem, jak je veliký cukrovar. Vracím se směrem Nový Přerov a Březí. Když se dívám na tachometr, nevěřím svým očím. 70,1 km

10.9.2009

Včera s babičkou v Buchlovicích a dnes? Podařilo se mně vstát i ustálit můj metabolismus a jedu na jih. Na D1 opravují „výtluky“ tak jedu prvních 5 km ¾ hodiny. Dál je to již fajn. Trasa již mnohokrát projetá Lanžhot,Kúty,Hohenau,Rabensburg,Pohansko. Jedinou zajímavostí dnes bylo to, že už zrají ořechy, tak jsem jich trochu nasbíral. 48,7 km prý bude ještě babí léto a nebo hezký podzim. Týden budeme ve Strančicích.

20.9.2009

Včera jsme přijeli a dnes bude hezky. V Tescu Břeclav je den slev, tak kupuji prací potřeby. Jasno, téměř bezvětří, a teplota jde nahoru. V Lanžhotě jsou hody, takže parkuji u obchodu. U kostela a v přilehlých uličkách se připravují stánky s „pouťovým zbožím“ . Je to zde jako za mých mladých let, když byla v Pozořicích pouť. Ale musím na cestu. Mířím na soutok, ještě jsem na moravské straně letos nebyl, protože bylo bláto nebo komáři. Jedu hned prvním vjezdem do obory, touto cestou jsem také už dlouho nejel. Přetínám oboru od východu k západu až k plotu před Dyjí. Zahýbám na jih na soutok. Začínám potkávat cyklisty, kteří také užívají Babí léto. Potkávám manžele, kteří chtějí na soutok a tak se mě drží, aby trefili. Je tak sucho, že obě velké kaluže jsou bez vody a nemusíme brodit. Na soutoku je plno lidí. Prohlížím zlomený strom, který jsem už viděl ze slovenské strany. Je tak šikovně zlomený, že zde dělá dřevěnou Pravčickou bránu. Vracím se na sever až na Pohansko. Je tu živo, jak v létě. Jedu se podívat k Dyji a ke svému překvapení vidím loď. Dlouho neváhám a nastupuji samozřejmě i s kolem a jedu lodí do Břeclavi. Je to zajímavé zpestření. Z Břeclavi se vracím na Pohansko a klasicky polní cestou do Lanžhota. Chci se podívat kolem kostela na hody, ale je zde tolik lidí, že to s kolem nejde. Tak se vracím k autu, balím a jedu. 43 km (tedy bez 30 m J) Moc pěkný výlet.

22.9.2009

Dnes jsem plánoval soutok moravy a Dunaje, ale plán jsem musel vzhledem menším zdravotním potížím změnit na klasiku Lanžhot, Kúty, Hohenau, Rabensburg, Berhandstahl, Pohansko. Trošičku jsem si ji zpestřil odbočkou do Berhandstahlu k nádraží (je to spíše zastávka) a trochu jsem projel uličky Berhandstahlu. Posbíral jsem něco ořechů a vrátil se k autu. 52,4 km (dnes večer začíná astronomický podzim)

2.10.2009

Podzim opravdu začal. Ochladilo se, ale dnes by nemělo pršet. Pokouším se vyjet a ve spěchu zapomínám tachometr i hodinky. Nakonec jedu, je zataženo, ale jsem oblečený jak na severní pól, takže to jde. Občas i vykoukne slunko a příjemně mě ohřeje. Lanžhot, Kúty, slovenský soutok, Hohenau. Čas rychle utíká, tak spěchám k Horakům do Rabensburgu a dál na Pohansko. Škoda, že nemám foťák. Mraky navozují krásné podzimní scenérie. Brzy však bude tma. Rychle zpět do Lanžhota k autu a domů. Ve Slatině je už tma. 50 km (odhad)

7.10.2009

Neuvěřitelný zlom počasí. Včera jsem zatopil a dnes je kolem 25 stupňů C. Rychle na jih. Nakonec jsem vymyslel trasu : Lanžhot, Kostice, Tvrdonice, Týnec, Angl.alej, V.Morava, Hodonín, kolem Moravy zpět. Teplo a moc hezky. Projel jsem obce, kde jsem dlouho nebyl a nakonec jsem náhodně z Týnce kolem Kyjovky dojel až na anglickou alej a dál až k památníku Velké Moravy. Spousta hroznů je je ještě nesklizena. Bude asi vysoká cukernatost, ale je sucho a hrozny mají málo vody. U památníku Velké Moravy je stále jedna paní, která mě zná a tak jsme pohovořili. Je tady nově otevřené občerstvení. Přesunul jsem se do Hodonína a pozdravil jsem bývalou kolegyni pí Petricovou. Zpět jsem jel kolem Moravy až k mostu (bývalá celnice). Neobvykle teplé říjnové slunko se sklánělo k obzoru a bylo to moc fajn.  58,9km končíme???

26.10.2009

Kupodivu další cesta: kolem Lanžhota, Brodské, Kopčany a kolem Moravy zpět. Dnes se snad má trochu zlepšit počasí.Oblékl jsem se teple a zdá se, že to půjde. Přes moje očekávání sluníčka se nevyjasnilo a dokonce ke koci cesty začalo mrholit. Naštěstí pouze jemně, ani jsem nezmokl. Prozkoumal jsem několik polních cest kolem Lanžhota, ale musel jsem se vrátit, protože vedly sice do polí, ale byly stále horší a horší. Bylo jasné, že tudy cesta nevede. Tak jsem zamířil na osvědčenou trasu Brodské a dál do Kpčan, tentokrát po silnici. Je zde krajnice, takže auta si jezdí  a já taky. Moc aut nejelo. Dojel jsem až do Kopčan na jedno rezané (povedlo se a mám ho na fotce. Protože v 17 hodin se už stmívá a slunko nikde, takže bude o to dříve tma, tam jsem zrušil výlet ke sv. Margitě a vrátil jsem se kolem Moravy po slovenské straně. Ke konci začalo mrholit, ale jen tak symbolicky, takže jsem opět nezmokl. J  51,9 km Bylo to takové tajemné, zamlženo, jak někde ve Skotsku na blatech, ale pes Baskerwilský zde nevyje.

14.11.2009

I když jsem sezónu prakticky ukončil, tak dnes jeden přesčas. Židlochovice,Uherčice,Vranovice,Přibice,Ivaň,Vranovice,Žabčice,Židlochovice, to byla dnešní trasa.

Navlékl jsem se jako na severní pól. Po 4 km jsem vyměnil neprodyšnou bundu za osvědčenou větrovku a i tak mně bylo teplo. Přidal se ke mně pán o pár let mladší, ale tvrdil, že jezdí 120 až 150 km s vnučkou (proč ne) ale byl jsem skoro rád, když se odpojil. Povídání ubírá dech. V Uherčicích byla cesta kolem Svratky do Pouzdřan samé bláto, tak jsem operativně změnil trasu. Zahlédl jsem značku vinařské stezky, tak jsem jel podle ní. Dovedla mě až do Přibic, místa mého vojákování a dál až do Ivaně. Po kapučínu jsem zvolil zpáteční cestu, protože se opět začalo zamlžovat a zatahovat nízkou oblačností. Nakonec jsem dojel zpět do Židlochovic, dal jsem si dvojité kapučíno a jel jsem k autu. Dobře jsem udělal, protože když jsem dojel do Slatiny, byla vzhledem k zataženosti skoro tma. 39,9km

15.11.2009

Další přesčas. Lanžhot,Kúty,Hohenau,Rabensburg,Pohansko. Počasí ještě lepší než včera. Vylepšil jsem svoje oblečení, ale asi se dnes uvařím. Při výjezdu poloprázdné zadní kolo. Dopumpoval jsem ho a ono drží. Tak jedu. Na jih jsou Kúty, dále přes dálnici na hráz a stále k jihu k mostu přes Moravu. Po včerejší zkušenosti mám přesný časový plán, abych nezatměl. Snažím se stále jet, odpočinkové zastávky jen nejnutnější a nejkratší. Letmo pozoruji rakouského rybáře jak vytahuje síť a nic. Ještě jsem nikdy neviděl, že by tady někdo něco vytáhl. V Hohenau minutová zastávka v Infopunktu, nic nového. Je tady víc letáků o Moravě než o Rakousku . Pádím k Rabensburgu na poslední letošní pivo v Rakousku. Zdravím se s panem Horakem. Na teploměru je 13 Celsiů a zdá se mně, že je ještě tepleji. Mám několik minut zpoždění proti plánu, tak pádím dále k Moravě. U „Jeníkova“ bunkru už je to 10 minut, tak to snažím dohnat. Na Pohansku je asi 10 kol včetně mého. Po nutném krátkém odpočinku se vydávám na poslední úsek. Slunko se už dotýká obzoru. Konečně vyjíždím z obory a odbočuji na polní cestu k Lanžhotu. Přichází „dramatický závěr“. Na polnícestě se začíná divně chovat zadní kolo. Zkouším ho dohustit, marně. Co teď? Už je šero a rychle se rozhoduji. Jedu s prázdným kolem, snažím se jet po trávě, abych neublížil ráfku. Blátivé úseky s kalužemi jdu raději pěšky a vedu kolo. Už jsem na asfaltě v Lanžhotě, tak opět kousek jedu, ale posledních asi 500 m raději opět kolo vedu. U jsem u auta, je skoro tma, balím a jedu domů. V Břeclavi ještě malý nákup a za úplné tmy pádím do Brna. 48 km (do letošní tisícovky mně chybí jen 43,2 km - má být ještě stejně hezky)

20.11.2009

Včera byli u nás kluci, tak jsem měl povinnosti. Dnes to ještě jde a moje utkvělá představa letošní tisícovky trvá. Jedu! Opět jako sněhulák, jak prohlásila babička Jana, ale první polovinu cesty nelituji. Ale zpět. Výjezd komplikován technickou závadou. Když jsem opravoval zadní kolo, tak jsem nenasadil třmen (nevím jak to nazvat) brzdy. Nešlo to nasadit a až po dlouhé chvíli jsem přišel na to, proč to nejde. Bowden nebyl správně uchycen v držáku. Nakonec jsem přece v 11 hodin vyjel z Lanžhota směr Brodské. Takže se opět potvrdila zásada číslo jedna : i když bys vyjel z domu o půlnoci, tak cesta stejně začne až před polednem. Jedu tedy směr Brodské, dále jako na Gbely, ale hned se vracím po panelové cestě k Moravě. Kolem Moravy a nevím jak se to stalo, spletl jsem si letní čas, který mám na tachometru. Jedu jak stroj abych to stihl do Kopčan (kolem řeky) a stihl se za světla vrátit. V Kopčanoch jsem svůj omyl zjistil a také to, že mám hodinu navíc. Po krátké úvaze jsem zvolil trasu zpět po slovenské straně, protože přes Hodonín by to bylo časově velmi napnuté. Prostě ve čtyři bude soumrak a za tmy jet nechci! Cesta zpět byla proti sluníčku, ale podzimní slunko nevadí, ani když svítí přímo do očí. Bylo to moc pěkné a na závěr (snad už definitivní) se to moc hodilo. Spokojenost! 46 km a za rok 1002,8 km

Co dodat? Snad jen to, že na jaře 2010 začnu další tisícovku    J  Ale přece jen :  za 15 roků mě chybí do 15 000 km 63,1 km sakua (jak říká Patík) J kdy to doženu?